DOCU/УКРАЇНА в фокусі: Ганна Ярошевич

03 березня 2021

Придивляємось до кожного з фільмів національного конкурсу DOCU/УКРАЇНА. Стрічка Ганни Ярошевич «Май далеко — май добре» розповідає історію німця Мішеля, який переїздить в Україну заради порятунку вимираючого виду буйволів. Альона Пензій поспілкувалась з Ганною про створення фільму, історію головного героя та, звісно, буйволів. 

 

Що спонукало вас зняти цей фільм?

 

Одного дня на фейсбуці я побачила пост Богдана Логвиненка, який зараз робить дуже крутий проєкт Ukraїner. Тоді він подорожував різними українськими містами, зустрічав цікавих людей і записував їхні історії. У пості було невелике інтерв’ю з Мішелем та декілька світлин його буйволів. Після цього тексту в мене виникло чимало запитань. Я довго-довго думала і вирішила написати Мішелю. Сказала, що мені було б дуже цікаво познайомитися і, можливо, навіть зняти фільм. Він відповів швидко, і вже за тиждень ми разом з оператором були на перших пробних зйомках у Карпатах.

 

Чи не боялися ви буйволів?

 

Траплялося, що  мені було лячно. Оператор, напевно, боявся більше. Мені здається, що у фільмі буйволи вийшли не такі страшні, але в житті це справді величезна тварина, яка важить тонну.

 

У нас було багато смішних моментів під час зйомок. Ми тікали від буйволів, перестрибуючи через електропастух (електроогорожі для утримання домашніх тварин — ред.), і нас било струмом — але добре, що ніхто не постраждав.

 

Якби ви були героїнею вашого фільму, то який шлях для себе обрали б: поїхати в далеку Україну чи залишитись у комфортній Німеччині?

 

Я бачу невелику паралель між моєю власною історією та історією героя. Я понад шість років займаюся сімейною справою — працюю разом зі своєю мамою. Але маю таку велику пристрасть та любов до кіно, що весь вільний і невільний час присвячую зйомкам. Тому я б учинила так, як Мішель. Бо, хоч як це пафосно звучить, я переконана, що в житті треба йти за своїми мріями. Навіть якщо це виглядає не зовсім логічно й змушує виходити із зони комфорту. Для Мішеля переїхати з Німеччини, де його батьки майже мільйонери, у маленьке село в Україні — це точно досвід виходу із зони комфорту.

 


Кадр з фільму
«Май далеко май добре»

 

Ви досить довго знімали цю історію. Чи лишилося щось, до чого вас так і не допустив герой?

 

Ми зняли практично все, що хотіли. Дуже важливо, щоб у фільмі була не лише історія про місію і роботу Мішеля з тваринами, але і його особисте життя. Бо вони тісно переплетені. Звичайно, знімати інтимні моменти його стосунків з дівчиною чи батьками було складніше. Ми приділяли багато часу знайомству та налагодженню контакту з усіма членами родини, щоб вони почали довіряти нам та допускати у власне життя.

 

Ми мали шість знімальних етапів і щоразу їздили приблизно на тиждень до Мішеля в Україну чи Німеччину. На зйомки завжди вирушали лише ми вдвох з оператором Сергієм Кірєєвим. Власне це, на мою думку, і допомогло нам знайти спільну мову та побачити  більш приховані моменти життя героя. За час зйомок Сергій і Мішель навіть стали друзями.

 

Чи справді діяльність героя фільму позитивно впливає на збільшення популяції карпатських буйволів — чи поки це лише мрія?

 

Мішель не так давно сам дав відповідь на це запитання: «Я більше не рятую буйволів — я їх уже врятував». Коли ми почали знімати, він мав єдине й найбільше стадо буйволів — понад 35 голів. А зараз буйволи Мішеля живуть у дикій природі в заповіднику Одеської області. Частина розведених буйволів провели торік літо в Долині нарцисів на Закарпатті, а десь під Києвом почали з’являтися буйволині ферми, де можна купити продукцію з буйволиного молока. Ми зробили шкарпетки з буйволами, показуємо кіно про буйволів на Docudays UA — Мішель точно зробив буйволів модними й популярними.

21 МІЖНАРОДНИЙ ФЕСТИВАЛЬ ДОКУМЕНТАЛЬНОГО КІНО ПРО ПРАВА ЛЮДИНИ
 31 — 9 
травня
червня 2024
Голос, форма та структура: монтаж у документалістиці
DOCU/ПРО
15 травня 2024
Голос, форма та структура: монтаж у документалістиці
DOCU/ПРО
15 травня 2024
DOCU/СВІТ: геополітичний пазл, зібраний із любов’ю
Огляд програми
15 травня 2024
DOCU/СВІТ: геополітичний пазл, зібраний із любов’ю
Огляд програми
15 травня 2024
Ексклюзивна зустріч із юристкою Карін Ріахі. Огляд різних типів прав …
DOCU/ПРО
13 травня 2024
Ексклюзивна зустріч із юристкою Карін Ріахі. Огляд різних типів прав у кіновиробництві
DOCU/ПРО
13 травня 2024
Відкриваємо індустрійну акредитацію
DOCU/ПРО
10 травня 2024
Відкриваємо індустрійну акредитацію
DOCU/ПРО
10 травня 2024
DOCU/ЮНІСТЬ: між світлом і темрявою
Огляд програми
08 травня 2024
DOCU/ЮНІСТЬ: між світлом і темрявою
Огляд програми
08 травня 2024
Public talk: розмова режисерок конкурсу DOCU/УКРАЇНА та режисерки Мар…
DOCU/ПРО
07 травня 2024
Public talk: розмова режисерок конкурсу DOCU/УКРАЇНА та режисерки Марини Степанської про розломи реальності і як з них виростає кіно
DOCU/ПРО
07 травня 2024
Важливі свідчення: фільми, які відкриють і завершать 21 Docudays UA
Новини
07 травня 2024
Важливі свідчення: фільми, які відкриють і завершать 21 Docudays UA
Новини
07 травня 2024
Відкриваємо пресакредитацію на 21 Docudays UA
Новини
07 травня 2024
Відкриваємо пресакредитацію на 21 Docudays UA
Новини
07 травня 2024