Між вірою та релігією. Програма «СВЯТА РІВНІСТЬ»

14 березня 2018

Що буде, якщо запросити півсотні режисерів задокументувати релігійні обряди в різних куточках світу? Про спецпрограму фестивалю «СВЯТА РІВНІСТЬ» розповідає програмна координаторка Ольга Бірзул.

 

Безумовно, буде гучний і яскравий проект: масштабність завжди впадає у вічі. Як це вплине на суспільну свідомість? Напевно, ніяк. Релігійні «скріпи» не під силу навіть такій гострій сокирі, як кіно. Тоді чому фільм «Сакральне» Томаса Леннона увійшов у програму про релігійну нерівність? Напевно, з тієї простої причини, що на початку розмови хотілося б запропонувати наблизитися до людей, які передусім вшановують традиції своїх предків. Віра, як би її не намагалася політизувати релігія, супроводжує людину з давніх-давен. Паралельно з мистецтвом вона підтримує культурне розмаїття світу. І хоч як би секулярна спільнота не намагалася відокремити духовне від світського, непорозуміння на цьому ґрунті, на жаль, залишаються в топі новинних заголовків.

 

 

Фільм «Сакральне» у програмі СВЯТА РІВНІСТЬ передусім створює тло, настрій і рівновагу, хай яку хитку, перш ніж перейти до світлої і похмурої сторони релігії. Як храм і його служитель можуть стати порятунком у найтрагічніший момент існування – розповідає картина «Відхід» Лани Вілсон. У центрі сюжету – буддійський монах Іттецу Немото, який за допомогою авторської методики рятує людей від крайнощів. Серед його японських «клієнтів» – доведені до відчаю і схильні до суїциду люди. Іттецу в минулому панк-музикант. Сьогодні він разом зі своєю паствою намагається зрозуміти, для чого варто боротися за життя. Але не стільки під суворим поглядом божественних сил, скільки під чуйним керівництвом свого серця.

 

«Дуґма: Кнопка» – у певному сенсі антонім до попереднього фільму. Режисер стрічки Паул Салахадін Рефсдаль створив інтимний портрет радикалів із сирійської організації «Джабхат ан-Нусра». Дуґма – це кнопка, яка запускає детонацію начиненого вибухівкою автомобіля джихадиста-смертника. Його життя повністю належить релігії, заради якої можна вбити і померти І, відповідно, похмурій її стороні.

 

Текст: Ольга Бірзул

Чільне фото: кадр з фільму «Сакральне»

21 МІЖНАРОДНИЙ ФЕСТИВАЛЬ ДОКУМЕНТАЛЬНОГО КІНО ПРО ПРАВА ЛЮДИНИ
 31 — 9 
травня
червня 2024
Голос, форма та структура: монтаж у документалістиці
DOCU/ПРО
15 травня 2024
Голос, форма та структура: монтаж у документалістиці
DOCU/ПРО
15 травня 2024
DOCU/СВІТ: геополітичний пазл, зібраний із любов’ю
Огляд програми
15 травня 2024
DOCU/СВІТ: геополітичний пазл, зібраний із любов’ю
Огляд програми
15 травня 2024
Ексклюзивна зустріч із юристкою Карін Ріахі. Огляд різних типів прав …
DOCU/ПРО
13 травня 2024
Ексклюзивна зустріч із юристкою Карін Ріахі. Огляд різних типів прав у кіновиробництві
DOCU/ПРО
13 травня 2024
Відкриваємо індустрійну акредитацію
DOCU/ПРО
10 травня 2024
Відкриваємо індустрійну акредитацію
DOCU/ПРО
10 травня 2024
DOCU/ЮНІСТЬ: між світлом і темрявою
Огляд програми
08 травня 2024
DOCU/ЮНІСТЬ: між світлом і темрявою
Огляд програми
08 травня 2024
Public talk: розмова режисерок конкурсу DOCU/УКРАЇНА та режисерки Мар…
DOCU/ПРО
07 травня 2024
Public talk: розмова режисерок конкурсу DOCU/УКРАЇНА та режисерки Марини Степанської про розломи реальності і як з них виростає кіно
DOCU/ПРО
07 травня 2024
Важливі свідчення: фільми, які відкриють і завершать 21 Docudays UA
Новини
07 травня 2024
Важливі свідчення: фільми, які відкриють і завершать 21 Docudays UA
Новини
07 травня 2024
Відкриваємо пресакредитацію на 21 Docudays UA
Новини
07 травня 2024
Відкриваємо пресакредитацію на 21 Docudays UA
Новини
07 травня 2024